۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۰

رییس اداره میراث فرهنگی گلپایگان:

شمار اقامتگاه‌های بومگردی گلپایگان افزایش یافت

شمار اقامتگاه‌های بومگردی گلپایگان افزایش یافت

گلپایگان- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلپایگان از بهره‌برداری چهار واحد گردشگری شامل ٢ واحد اقامتگاه بوم‌گردی و ۲ سفره خانه سنتی خبر داد.

مصطفی قانونی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به پتانسیل بالای گردشگری شهرستان گلپایگان و نیاز گردشگران به واحدهای اقامتی و پذیرایی تعداد چهار واحد گردشگری در شهرستان از جمله ۲ واحد اقامتگاه بوم گردی و ۲ واحد سفره خانه سنتی در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: با افتتاح این واحدها، ظرفیت اقامتی برای حدود ۶۰ نفر و ظرفیت پذیرایی برای جمعیتی حدود ۲۰۰ نفر فراهم شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گلپایگان خاطرنشان کرد: این واحدها شامل سفره خانه بهشت (حمام ملااسدالله)، سفره خانه آقاحسین (حمام آقاحسین)، اقامتگاه‌های بوم‌گردی هشت بهشت و تیمره است.

قانونی با بیان اینکه حمام تاریخی بهشت ۴۰۰ مترمربع مساحت دارد، اضافه کرد: حمام تاریخی بهشت با ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه، مرمت و بازسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: حمام تاریخی بهشت این شهرستان متعلق به دوران قاجار بود و در سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۴۱۷۱ در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلپایگان ادامه داد: از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این حمام تاریخی، وجود قوس‌های آجری و ستون‌های سنگی است که سربینه این حمام را به شکل زیبایی آراسته است.

کد خبر 6232811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha